یکشنبه، دی ۲۹، ۱۳۸۷

1945، سفرهای بی بازگشت میتسوبیشی زیرو
هواپیمای جنگنده میتوبیشی زیرو (Mitsubishi Zero Fighter) موثرترین هواپیمای جنگنده ژاپن در طول جنگ جهانی دوم بود. هواپیماهایی که با پیمودن طول اقیانوس از ژاپن خود را به پرل هاربر رساندند و این در حالی بود که سوختی برای بازگشت نداشتند. خلبانان از جان گذشته ژاپنی هواپیمای تحت کنترلشان را با تمام قدرت به ناو‌های آمریکایی می‌کوبیدند. چیزی که آمریکا انتظارش را نداشت همین خودکشی یا "کامی‌کازا"ی ژاپنی‌ها بود.
***
هواپیمای ماکت جنگنده میتسوبیشی زیرو را صدرا به مناسب تولد 23 سالگی برایم خریده بود. ماکتی با ابعاد بزرگ (مقیاس 1 به 24) همراه با جزئیات دیوانه کننده. تسمه‌ها و پروانه‌ها همگی با ذکر جزئیات در کیت موجود بود و به علت جنبه آموزشی داشتن تمام قطعات پنهان نظیر اجزاء داخل کابین و موتور هم در کیت موجود بود. هواپیما دارای جزئیات ریزی در کاکپیت بود نظیر گیج‌های سرعت،روغن،دما... ، دسته هدایت هواپیما، کمربند ایمنی خلبان، جلیقه نجات و غیره. رنگ زدن تمام این جزئیات بسیار وقت گیر بود و ضمناً بدنه هواپیما به واسطه مقیاس بزرگ ماکت رنگ زیادی برد که برای یکدست شدن چندین بار هم تجدید شد.
عکس‌هایی از ماکت آماده شده‌ام ایجاست. با تشکر ویژه از رفیق شفیق، صدرا، با هم عکس‌ها رو ببینیم:

جنگنده میتسوبیشی زیرو

چرخ هواپیما باز شده است، به بمب دقت کنید

بال انتهایی

مسلسل بال چپ

آنتن و دم

ملخ

نوشته‌های روی بدنه

احسان،تی‌شرت بیتلز به تن کرده و در کنار نقاشی پل گوگن ژست گرفته خوشحالی خود را از داشتن ماکت جنگنده میتسوبیشی زیرو ساخت شرکت چینی Trumpeter ابراز می‌کند

۱ نظر:

100ra گفت...

اِ درستش کردی پس بالاخره
حیف که جنگ تموم شده