چهارشنبه، خرداد ۰۷، ۱۳۸۲

اینترنت ایرانی و رو به سوی افول
دیشب گشت خوبی در اینترنت زدم.در حالی که بیم عدم دسترسی به سایت هایی نظیر روزنگار یا بهنودآنلاین و ...در روز های آتی می رود باید نهایت استفاده را از آنها برد.
مسعود بهنود، این پیر ژورنالیسم ایران با نواشته های سرشار از لطافت و درک و فهم و تیز بینی ، همواره مرا پشت سر خود جا می گذارد.هر وقت که به سایت او مراجعه می کنم دو یا سه مقاله تازه آپلود شده می بینم که از یک طرف خوشحال می شوم از خواندن مقاله ای تازه از بهنود و از طرفی دیگر نگران دو سه مقاله نخوانده او می شوم.او طور دیگری می نویسد.قلمِ این خوبِ پارسی گوی، یادگارهایی از حافظ و مولانا دارد که نوشته هایش را فوق العاده دلنشین و خواندنی می کند.از طرفی دیگر تجربه هنگفت او در زمینه وقایع 30-40 سال اخیر ایران او را به دایرةالمعارفی عظیم از وقایع نگاری تاریخ این سرزمین تبدیل کرده است.
سیّد ابراهیم نبوی که حالا دیگر در خارج از ایران است فعّالیت سایت خوبش را دوباره از سر گرفته است.هیچ سایتی را در طول عمر آنلاینم به اندازه نبوی آنلاین دوست نداشته ام.همیشه حاظر به یراق ام تا نطق پیش از دستور جدیدی به روز شود.صفحه خبر و سخن امروز را مرتّب پی می گیرم و لبخند می زنم و می خندم و می خندم و می خندم.همیشه منتظر شاهکار های جدیدم و برای دیدن عکس هفته روز شماری می کنم.دیشب یکی از شاهکار های قدیمی را که در آرشیو نداشتم دانلود کردم.آهنگی بود گیلکی به نام جینگه جان با صدای محمود عاشور پور.سایت ابراهیم نبوی از متنوع ترین سایت های ایرانی موجود است که آمار بالای بازدید کنندگان موید همین مطلب است.
وبلاگ سینا مطلّبی فعلاً که تعطیل است.خیلی دوست دارم خواندن مقالات وبگرد را از سر بگیرم.مقالاتی در وبلاگی که از هر نظر شایسته یک وبگرد است.با طراخی عالی و امکانات منحصر به فرد.
به سایت احمد شاملو هم سری زدم ویکی دو تا شعر از جمله ابراهیم در آتش و مدایح بی صله ودر آستانه را به همراه متن کامل تصویری کتاب شازده کوچولو ترجمه احمد شاملو دانلود کردم.
صدای احمد شاملو بر روی تمام اشعار و حتی کتاب شازده کوچولو به صورت ریل آدیو موجود است.وب سایت این شاعر سپید از تنوع کافی برخوردار نیست و حد اقل جای آلبوم عکس در این سایت کاملاً خالیست.
اینترنت ،این جادوی نسل جدید اگر به محدودیت غیر معقول کشیده شود داغی خواهد بود بر دل کسانی که با گذشت زمان استفاده از این رسانه برایشان عادتی لذت بخش و غیر قابل چشم پوشی شده است.آقا نکنید!جان مادرتان نکنید!

هیچ نظری موجود نیست: