چهارشنبه، خرداد ۰۷، ۱۳۸۲

نامه ای به 40 چراغ

سلام
آقا من حرف دارم از نوع اساسی!
از این که قسمت نظر خواهی راجع به چلچراغ رو دیدم خوشحال شدم اما دیدم اینجوری نمی شه.باید بنویسم.آقا من اصلا از مجلا راضی نیستم.یعنی از خیلی قسمت ها راضی نیستم.اول از همه بخش ادبی که نسبت به ادبیات غنی خودمون خیلی کم لطفه.مرسی!و اون یکی که خیلی باهاش کار دارم بخش اجتماعیه.اعصابم رو داره خورد می کنه.داره رو اعصابم راه میره!!!البته نوشته ها و نقطه دید منصور ظابطیان رو استثنا میدونم و با خواندن مطلب زیبا و دلنشین ((امشب عاشق می شوم)) به تفاوت او با بسیاری دیگر پی بردم...آقا اصلا لپ کلام:کی گفته نسل سومی ها (عجب اسم عجیبی!) از دیزی بدشون می آد؟کی گفته اونا ریش لنگری میذارن؟اونی که میگه ضد حال یعنی آبگوشت حتما تا حالا به یه سفره خونه سنتی درست و حسابی نرفته.اصلا غریبه شده با خودش.غذاهای سنتی اش رو فراموش کرده.با شمام که می گید اکثر نسل سومی ها از شنیدن اسم آبگوشت یا کله پاچه اظهار تهوع می کنند.با شمام! پیتزا؟اصلا حرفشو نزن.نمی تونم بخورمش.دلم درد می گیره.ساندویچ که دیگه مرخصه! ولی عوضش دیزی فرد اعلابا دارچین و دوغ دبش و ترشی مشت و سبزی و ماست محلی....وای خدا
کی گفته نسل سومی ها فقط متالیکا گوش می دند؟من و خیلی های دیگه هیچ احساس خوشایندی از شنیدن صدای سازهای اره مانند امثال اونو نداریم..منکر هنر نمایی استینگز نمی شم.یه موقع هایی احساس می کنم لازمه که لازمه سی دی التون جان بره داخل دستگاه اما...اما وقتی صدای تنبور کیخوسرو پورناظری رو می شنوم در زیبایی محو می شوم.به یه دنیای دیگه می رم.تو رو جون مارتون مسائل رو قاطی نکنید.می تونید به جای این که این همه از امی نم بگید یه خورده راجع به موسیقی سنتی بنویسید.من هنوز یه بار هم اسم فخرالدینی و علیزاده رو در چلچراغ ندیده ام.چند در صد بر و بچ تا حالا کاست بی تو بسر نمی شود شجریان رو گوش دادند؟کیه که ترجیع بند هاتف اصفهانی رو بخونه و از خود بی خود نشه؟من همه شو حفظم.تمام و کمال.می خوای بیام اونجا از اول تا آخرشو بخونم؟...ای فدای تو هم دل و هم جان وی نثار رهت همین و همان...گلستان به نظر خیلی ها دیگه امروزی نیست.اینو من از یکی از بچه های کلاس سوم رو به استاد ادبیاتمون شنیدم... یه ذره تفکرتون رو عوض کنید.خلاف مسیر رسالتتون دارید میرید.سعی نکنید این قدر نسل سوم (اسمش خیلی خیلی عجیبه) رو متفاوت از پدر و مادرش نشون بدید.عادی کنیدشون.نمیدونم...شاید من غیر عادی ام..ولی ولش کن...فردا میای بریم دیزی؟
احسان شارعی
2/10/1381

هیچ نظری موجود نیست: