شنبه، بهمن ۲۴، ۱۳۸۳

داستانهای عجایب المخلوقات و غرایب الموجودات

وب سایت عجایب المخلوقات و غرایب الموجودات را چند روزی بیشتر نیست که راه اندازی کرده ایم. راه اندازی این پروژه آرزویی برایمان بود و قریب یک سال به انتظارش نشستیم. داستانهای عجایب المخلوقات و غرایب الموجودات اکنون به طور موقت در دسترس شما و شنونده نظرات شماست و تا نوروز 1384 به طور کامل راه اندازی خواهد شد. قسمتی از متن مقدمه وبسایت در زیر آمده است که می توانید با کلیک کردن روی لینک انتهایی مقدمه کامل را در وبسایت عجایب نامه مشاهده کنید.
با تشکر
احسان شارعی
و دیگر عجایب المخلوقات همکار
24/11/1383

درباره
عجایب المخلوقات ما

نوشتن درباره عجایب المخلوقات و غرایب الموجودات کار راحتی نیست. در گذر ایام که می کوشیم داستانی بنویسیم و به هر دری می زنیم که این مجموعه را بر پا کنیم و در ملا عام بگذاریم سختی این کار را با تمام وجود حس می کنیم. ولی به واقع عجایب نامه ما چیست؟ بگذارید کمی توضیح دهم...

زمانی که در خانه یکی از دوستانم کتاب کهنه و خطی عجایب المخلوقات و غرایب الموجودات را دیدم جرقه ای در ذهنم زده شد و این جرقه اکنون آتشی شده است که هر دم سوزان تر می شود و گرمایش هر از چند گاهی با نوشتن چند خط داستانی کمی فروکش می کند. کتاب پر بود از تصاویر عجیب و غریب... ماهی پر دار... انسان چهار دست... موجودی نیم اسب، نیم انسان... اژدهای هفت سر...

در پس این تصاویر عجیب و غریب طنز ظریفی نهفته بود که نویسنده کتاب، شیخ احمد طوسی با زبانی ساده و شیرین و طناز آنرا بیان می کرد. در لحظه ای خودم را به جای شیخ احمد طوسی گذاشتم و با خود گفتم: اگر شیخ احمد در عصر خود این همه عجایب به چشم دیده و به رشته تحریر در آورده پس چرا توجه من در عصر خویش معطوف به این همه عجایب و غرایب نمی شود؟! ... باز گفتم: من کجا و شیخ احمد کجا؟!... من اگر فهرستی از عجایب تهیه کنم هنر را به حد اعلا رسانده ام. چه رسد به آنکه از دید خود عجایب را ببینم و بنویسم!!
...


ادامه مقدمه

هیچ نظری موجود نیست: